fbpx

Trebuie să fiți prezenți pe LinkedIn!

Pentru primul job (internship) am avut un CV jalnic (bineînțeles, și salariul a fost jalnic), pentru al doilea job (primul full-time; primul pe web development) am avut un CV decent, iar pentru al treilea job nici măcar nu am mai avut un CV. Am aplicat DOAR cu LinkedIn.

O mulțime de job-uri atractive sunt postate pe LinkedIn și am văzut job-uri la care puteai să aplici DOAR cu LinkedIn. O să vedeți că după ce vă creionați un profil atrăgător, eventual căpătați și puțină experiență, o să începeți să primiți mesaje de la tot felul de recrutori, care vor să vă propună job-uri. Majoritatea job-urilor care o să vă fie propuse nu vor fi cine știe ce, dar e de ajuns să vi se propună unul interesant. Eu am văzut anunțul pentru cel de-al treilea job pe LinkedIn. Și pe lângă faptul că vi se vor propune job-uri, puteți voi să vă uitați constant la job-urile existente. Puteți să aveți ca țintă o anumită companie, iar când vedeți că a postat job-ul dorit de tine, puteți să aplicați.

Cu toate că are multe aspecte nu tocmai grozave, oferă și foarte multe oportunități, deci trebuie să fiți prezenți pe LinkedIn, mai ales ca Software Developeri.

Și acum bineînțeles, trebuie să discutăm cum trebuie să arate un profil bun de LinkedIn. Folosesc ca exemplu profilul meu.

  • Intro

– Poză + Nume + Headline + Contact Info. Poza trebuie să fie clară și să vi se vadă fața. Alegeți o poză simplă, puteți să și zâmbiți în ea, nu e obligatoriu să aibă fundal alb, dar să fie totuși cât de cât profi. Atenție la cum alegeți headline-ul, nu puneți ceva de genul „HIRE ME PLEASE”. Cred că e safe să o forțați și să vă intitulați Frontend Developer. Puteți să puneți și mai multe idei în headline, separate prin caracterul „|”. Pentru headline v-aș sfătui să dați un search pe Google. Puneți-vă la contact info datele prin care vă doriți a fi contactați. La website puteți pune GitHub-ul vostru. La orice job de web developer care vă permite să puneți un website, vă sfătuiesc să vă puneți GitHub-ul.

  • About

– O scurtă descriere despre voi. E locul unde vă puteți pune în evidență calități precum: pasiune, ambiție, mentalitate, spirit de echipă, etc. Recomand un search pe Google pentru descrieri care să le placă recrutorilor.

  • Experience

– Ce am spus pentru CV e valabil și aici. Ce aș vrea să mai adaug aici este faptul că este indicat să treceți cuvintele cheie, cum ar fi skill-urile/tehnologiile, pentru că vă ajută să apăreți în căutările recrutorilor. De asemenea, e indicat să folosiți cifre, dacă aveți. Ați ajutat o companie să își crească vânzările cu 20%, ați crescut numărul de utilizatori printr-o campanie de marketing, orice denotă că ați performat. Un mic exemplu:Bonus! Am găsit la una dintre conexiunile mele, care a făcut reconversie profesională în Frontend Developer, că și-a pus la experience asta:

  • Education

– Ce am spus pentru CV e valabil și aici. Am și un exemplu de integrare a unei academii în această secțiune (se poate adăuga custom aparent, nu trebuie deja să existe):

  • Skills and Endorsements

– Echivalentul skill-urilor din CV, doar că aici puteți adăuga nelimitat, și vă sfătuiesc să faceți asta, deoarece skill-urile de aici vor face matching cu cele cerute în job-uri! Trebuie să aveți 3 skill-uri principale, iar pentru un job de frontend, cu siguranță două dintre ele vor fi React și JavaScript. Pentru cea de-a 3-a aveți de ales între Redux, CSS sau Bootstrap sau orice alt skill pe care deja îl aveați! Celelalte skill-uri vor intra în skill-urile secundare.Vedeți în dreptul skill-urilor că aveți un număr. Acel număr este numărul de endorse-uri. Ce e un endorse? Când intri pe profilul unui om, ai în dreptul fiecărui skill un buton de +. Dacă dai click pe acel buton, dai endorse, adică practic validezi că acel om are acel skill. E un fel de like pe Facebook. Trebuie să alegi și un context din care știi că acel om are acel skill, nu e super relevant, dar încercați să alegeți unul cât mai apropiat de realitate. La ce contează aceste endorse-uri? E posibil să apăreți mai sus în căutări + arată capacitatea de a crea relații interumane, destul de apreciată în rândul programatorilor. Și probabil mai vedeți și un Passed: LinkedIn Assessments, precum și un buton de Take Quiz. Există niște quiz-uri pentru anumite skill-uri, iar dacă le treceți vă apare insigna aia pe profil. Nu sunt chiar ușoare, iar dacă le picați nu le mai puteți da timp de 3 luni. Nu vă apare pe profil dacă le picați. La React e nevoie și de Hook-uri pentru a lua acel Quiz, deci nu vă avântați să îl faceți până nu citiți ceva despre Hook-uri.

  • Accomplishments

– Aici băgați cursuri făcute, proiecte făcute și limbi străine. Includeți la proiecte o descriere a lor și un link către GitHub**.

Pe profil o să vedeți și o secțiune de recommendations. Cum poți să dai/ceri o recomandare? Intri pe profilul unui om, și în dreapta pozei ai un buton de More…, unde ai opțiunile necesare. E recomandat să faceți recomandarea în engleză. Vă sfătuiesc să nu dați ușor recomandări, că apare pe profilul vostru cui ați dat și e puțin dubios dacă aveți 0 recomandări primite și 20 date. Un exemplu, eu am dat o recomandare team-lead-ului meu de la primul job, care m-a ajutat foarte mult să cresc ca frontend developer. Dacă cunoașteți vreo persoană care v-a ajutat cu adevărat să vă dezvoltați cunoștințele, puteți să îi scrieți o recomandare.

**Hai să ne aranjăm și GitHub-ul și suntem gata să aplicăm.

Să pornim de la profilul meu de GitHub și să vedem care sunt elementele cheie:

Puneți-vă nume, poză, descriere, mail, LinkedIn, oraș. După setați-vă pinii (proiectele care vor apărea pe homepage-ul vostru), fie ei și doar doi. Actualizați-vă descrierile proiectelor, astfel încât să reflecte ce sunt și cu ce tehnologii au fost realizate.

Pasul următor este să actualizăm README-ul fiecărui proiect. Luați ca model README-ul din react-sirluggia-shop și editați-l. Dacă dați click pe GitHub pe fișierul README.md, o să vedeți că e un buton mic la începutul fișierului pe care scrie Raw. Dacă dați click pe el vedeți formatarea README-ului.

 

Și acum că aveți profilul gata mai trebuie să înțelegeți un lucru: LinkedIn-ul e degeaba fără conexiuni. Sfatul meu ar fi să acceptați toate cererile de prietenie primite (bineînțeles, dacă sunt de interes), pentru că nu știi din partea cui poate veni o propunere de colaborare. Înțeleg că sunt unii oameni care din anumite motive nu vor face asta, dar măcar la recrutori/team-leaderi să acceptați!

Și un sfat și mai bun: nu așteptați voi să vă caute recrutorii. Căutați-i voi pe ei! Unde îi găsiți? În conexiunile mele! Dacă ne cunoaștem, mă găsești aici. Dedesubtul pozei mele de profil scrie 500+ connections. Dați click acolo și adăugați cât de mulți recrutori puteți (e o limită impusă de LinkedIn, dar mai reveniți periodic).

Articol scris de Instructorul nostru Răzvan Cîrlugea.

    Sponsori și parteneri