Soft Skills Academy – by EESTEC LC Bucharest
24.08.2020
Am dat startul înscrierilor pentru evenimentul Soft Skills Academy alături de partenerii noștri de la EESTEC LC Bucharest.
Ce este Soft Skills Academy?
Este un eveniment alcătuit din mai multe training session care se axează atât pe dezvoltarea personală, cât și pe cea profesională.
Scopul nostru este sa venim în sprijinul studenților pentru a-i ajuta să aibă un start în carieră cât mai bun. Evenimentul acesta poate reprezenta pentru tine o prima interacțiune cu latura de dezvoltare personală, ignorata foarte des în procesul de dezvoltare.
Deoarece adaptabilitatea reprezintă una dintre cele mai importante și căutate abilități soft, anul acesta ne-am adaptat și noi! Evenimentul se va desfășura în mediul online astfel ești la un click distantă de o săptămâna gratuită în care vei avea parte de traininguri organizate în 2 module: Personal & Career Development alături de un Case study prin care se urmărește punerea în practică a cunoștințelor acumulate. Printre temele abordate în acest an se numără: public speaking, time management, strategic thinking, emotional intelligence, creative thinking, dar și altele, pe care le poți vedea accesând: https://ssa.eestec.ro.
De asemenea, ultima zi a evenimentului va fi una de tip Open Day, unde reprezentanții companiilor, dar și alți invitați vor împărtăși din experiențele lor, ținând discursuri pe tema antreprenoriatului. Iar pe lângă toate astea, mai sunt și premii?! Da!
Când va avea loc? 7-13 septembrie 2020
Unde va avea loc? Zoom
Cum te înscrii? Tot ce trebuie să faci este să aplici pe https://ssa.eestec.ro până pe 31.08.2020. Nimic mai simplu!
Și pentru că susținem educația, am ales să oferim și premii. Astfel, fiecare participant ce va face parte din echipa câștigătoare, va câștiga un voucher de 600 lei pentru a achiziționa orice curs online din cursurile pe care noi le organizăm. Lista din care aceștia vor putea alege este aici.
De ce să te înscrii la Soft Skills Academy?
În prezent, toată lumea se află într-o goană a cunoștințelor tehnice și digitale, candidații se prezintă cu CV-uri din ce în ce mai bine documentate, profilurile de LinkedIn sunt formulate cat mai atractiv, cu badge-uri ale diverselor certificări recunoscute internațional, însă, trebuie să știți că pentru a fi o achiziție de valoare pentru o companie, un potențial angajator, trebuie să vă dezvoltați și aceste „soft skills”, unde lucrurile sunt puțin mai complicate.
Angajatorii își doresc angajați care să poată interacționa în mod eficient în cadrul unei echipe, lucru ce poate fi destul de greu de învățat. În cazul în care nu ești dotat nativ cu anumite calități de comunicare, vei fi nevoit să depui efort pentru a te „antrena” și a urma sfatul unor specialiști sau a unor oameni care s-au aflat cândva în locul tău, deoarece vei fi foarte des scos din zona ta de confort.
Prin intermediul case study-urilor, vei fi învățat cum să iți depășești emoțiile în timpul vorbii în public, cum să iți organizezi timpul astfel încât să iți duci task-urile la bun sfârșit, cum să gândești în perspectivă, cum să lucrezi sub stres sau să faci fata unor potențiale conflicte. Toate acestea fac parte din viata de zi cu zi a oricărui angajat, însă depinde doar de tine cum te poziționezi față de diverși stimuli externi potențiali negativi.
Care sunt cele mai apreciate Soft Skills?
Abilitățile de comunicare – importante indiferent de jobul pe care îl aveți sau vă doriți să aveți, deoarece vă veți lovi de acestea în fiecare moment. Vei fi nevoit să comunici cu angajați, clienți, colegi, furnizori, va trebui să comunici clar și politicos, în scris, față în față sau prin telefon. De asemenea, nu este important doar să comunici o informație, ci și cum să primești informații de la cei din jur, să fii un bun ascultător. În această secțiune se încadrează comunicarea verbală și non-verbală, persuasiunea, storytelling, abilități de prezentare sau de vorbire în public, limbajul trupului sau abilitatea de a redacta oferte, rapoarte, șamd.
Abilitățile de gândire critică – chiar și în viața de zi cu zi, trebuie să analizam situații și posibilități și să luăm decizii informate. Aceste aptitudini includ creativitatea, flexibilitatea, adaptabilitate, spirit de observație, inclinații către rezolvarea problemelor, gândire logica și o dorință continuă de a învăța.
Atitudinea pozitivă – angajatorii caută colaboratori cu atitudine pozitivă, prietenoși, cu care să iți facă plăcere să lucrezi și care să contribuie la o stare generală pozitivă, mai ales dacă este vorba despre un mediu de lucru în care există deseori situații tensionate.
Lucrul în echipă – în cadrul unei echipe trebuie să poți comunica ușor, să fii capabil să oferi și să accepți feedback-ul colegilor, să fii capabil să negociezi. Aici includem: empatie, colaborare, capacitatea de a te adapta la situații dificile și la politicile companiei, lucrul cu persoane cu dizabilități sau cu personalități dificile, aptitudini legate de vânzări, persuasiune și nu numai.
Leadership – bineînțeles, nu toate pozițiile deschise în cadrul unei companii se orientează în jurul leadership-ului, însă majoritatea angajatorilor doresc ca tu să ai abilitatea de a iți asuma răspunderea, de a lua decizii, de a gestiona oameni și situații, mai ales într-un cadru dificil.
Ce poți să faci pentru educația ta?
În cadrul acestui articol, am expus cele mai importante calități non-tehnice pe care ar trebui să le ai sau pe care ar trebui să te concentrezi să le obții pentru a fi vânat de angajatori și pentru a te face remarcat. Nu este suficient să fii un programator/analist/inginer/contabil bun, dacă nu te poți integra în cadrul unei echipe, dacă nu lucrezi eficient, dacă nu reziști presiunii, dacă nu iți asumi deciziile și greșelile.
În prezent, cea mai importanta investiție este investiția în educație, însă nu face greșeala de a te concentra doar pe background-ul tehnic.
Ne vedem la eveniment!