fbpx

Optimizarea profilului de LinkedIn

Optimizarea profilului de LinkedIn este un element important pentru succesul tău în carieră. Reprezintă, de cele mai multe ori, prima impresie pe care recruiteri sau angajatorii și-o formează despre tine, înainte de interviu. Așa că tratează-l cu responsabilitate și atenție, pune-te în valoare și creează-ți propriul brand. Priveste-l ca pe un instrument important în căutarea de job-uri, și fă în așa fel să iasă în evidență și să se deosebească de alte câteva zeci de mii de pe platformă.

 

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să-ți construiești și să optimizezi profilul de LinkedIn:

 

1. Poza de profil este obligatorie pentru că mărește credibilitatea profilului și atrage vizualizări. În primul rând trebuie să fie decentă, clară și încadrată într-un cadru profesionist. Găsește un loc cu luminozitate potrivită și un fundal neutru. Poartă o ținută relativ formală. Încadrează capul, umerii, și zâmbește. Poți ruga un prieten să-ți facă poza sau, dacă vrei, poți folosi serviciile unui studio foto, care se va ocupa și de retușarea imaginii dacă este nevoie.

2. Headline-ul care apare sub numele tău este o secțiune extrem de relevantă în procesele de recrutare. Trebuie să fie constant actualizată și să cuprindă funcția, compania în cadrul căreia activezi și să evidențieze skill-urile folosind cuvinte specifice. Toate acestea ajută la o indexare mai bună în căutările făcute de recruiteri. Aici trebuie să arăți ceea ce te face deosebit față de ceilalți.

3. Secțiunea Summary îți dă oportunitatea de a te prezenta cu adevărat. Scrie o scurtă descriere a ta, ușor de parcurs, la persoana I și fii autentic. Folosește cuvinte care definesc expertiza și experiența, exact pentru ceea ce vrei să fi cunoscut. Poți de asemenea formula ca un „call-to-action”, specificând ceea ce cauți sau aștepți. Această secțiune întărește prima impresie în procesul de recrutare și poate fi decisivă.

4. Setează vizibilitatea. Sunt anumite actualizări ale profilului pe care cu siguranță nu vrei să le primească toată lumea. Discreția își are rolul ei, așa că setează cine să aibă acces la activitatea ta.

5. Editeaza URL-ul profilului tău. Ideal ar fi să arate de forma: linkedin.com/numeletău.

6. Evidențiază skill-urile relevante job-urilor pe care le țintești. Caută informații înainte despre ele, vezi care sunt cerințele, iar dacă ai experiență în ce se cere, asigură-te că le menționezi printre primele. Alege-le pe cele care se potrivesc cel mai bine cu jobul dorit.

Tratează cu onestitate aceasta secțiune, pentru că este esențială în motorul de căutare.

7. Endorsement-urile ar fi bine sa fie făcute de cei cu care ai lucrat. Lasă la latitudinea acestora să aprecieze aptitudinile tale.

8. Experiența profesională trebuie să includă job-urile relevante pentru planurile tale din viitorul apropiat. Punctează clar funcția și menționează principalele responsabilități, realizări, contribuția ta în proiectele în care ai fost implicat. Adaugă exemple concrete din munca ta. Scoate în evidență productivitatea și eficiența ta, pentru a fi mai captivant profilul tău. Adaugă capturi de ecran, video, slideshow, link-uri către proiectele tale, etc. Adaugă proiectele și limbile pe care le vorbești. Nu uita, LinkedIn vine în completarea CV-ului, așa că etalează succesele obținute în carieră.

9. Solicită și oferă recomandări. Recomandările persoanelor cu care ai lucrat sunt bine văzute de angajatori, pentru ca sunt o referință în avans. Ia inițiativă și oferă tu recomandări, și vei vedea că favoarea îți va fi returnată. Recomandările se dau între persoanele care au lucrat împreună și care pot da informații relevante despre proiectele comune, experiență și colaborare.

10. Laudă-te singur! Secțiunea Cursuri și certificări poate fi o secțiune interactivă. Adaugă cursuri și link-uri către Certificatele obținute.

11. Extinde-ți rețeaua pentru o vizibilitate mai bună a profilului. Crescând treptat rețeaua vei avea parte de mai multe oportunități. Desigur, conectează-te cu persoane pe care le cunoști sau cu care ai o minimă legătură. Și util ar fi să personalizezi mesajul, pentru că așa cresc șansele de a fi acceptat iar inițiativa va fi apreciată.

12. Urmărește companiile care te interesează. Interesează-te despre jobul la care aspiri și urmărește ce se întâmplă. Așa cum am menționat și la secțiunea despre skill-uri, doar așa poți afla ce anume trebuie să adaugi în portofoliul tău, cum poți deveni candidatul ideal.

13. Înscrie-te în grupuri LinkedIn pentru că este o tehnică bună de optimizare a profilului, iar participarea activă îți determină mărirea rețelei ce conexiuni. Fii activ în discuții pentru a-ți spori șansele de a fi observat.

 

Si nu uita! Verifică din punct de vedere gramatical ce ai scris. Asigură-te că ceea ce postezi public, este cât se poate de corect.

Pe scurt, este important să te diferențiezi, să adaugi amprenta personală profilului tău. Fii original și convingător. Folosește doar adevărul și solicită recomandări cunoscuților cu care ai colaborat. Evită folosirea constantă a unor cuvinte uzitate, caută sinonime. Folosește cele 13 sfaturi pentru optimizarea profilului de LinkedIn chiar acum. Raportează-te la ele în permanență, deoarece este un proces continuu de rafinare a brandului tău personal.

Sponsori și parteneri